Ako zarábať viac peňazí s affiliate programami

Mnohé z vás možno viete, pred niekoľkými mesiacmi som spolupracovala s Adrianom Kolekom. Vzhľadom k okolnostiam, ktoré boli naozaj nespravodlivé a mimo moju kontrolu naša spolupráca skončila. Z tejto skúsenosti som si ale odniesla naozaj prínosné informácie nie len pre mňa, ale pre každú jednu z vás.

Aké? Už ste určite počuli slovné spojenie affiliate partner /marketér, marketing.../. Nikdy predtým som si nedala tú námahu zistiť, čo to vlastne znamená... Neviem prečo...

S nadšením začiatočníka som sa prihlásila do všetkého, čo ponúkal a rozhodla som sa svoje úsilie zamerať presne na túto oblasť. Pre tie z vás, ktoré nie ste oboznámené s affiliate arénou, je to proces propagácie /reklamy/ produktov a služieb a za každý predaj, ktorý je vygenerovaný práve cez vašu prácu, dostanete províziu.

Ako to vyzerá v praxi? Po jednoduchej registrácii ako affiliate partner dostanete váš jedinečný odkaz. Má formu klasickej webovej adresy akurát viac čísiel. Nikto na svete nemá rovnaký a preto, keď ho priamo nazdieľate napríklad na Facebooku či Twitteri, vaša kamoška si už len zo zvedavosti klikne na daný odkaz a aj sa rozhodne kúpiť si daný produkt, systém bude vedieť, že si to zakúpila na základe VAŠEJ práce /zdieľania/ a teda vie komu má vyplatiť peniaze. Možnosti zárobkov s affiliate programami sú neobmedzené, čo môže byť naozaj veľmi lukratívne.

Ale skôr, ako sa rozhodnete pre niektorý partnerský program, pozrite sa na užitočné informácie, ktoré sa vám zídu ;)

Publikum

Častokrát ľudia začnú podporovať affiliate produkty, ktoré je treba priamo zamerať na určitú cieľovú skupinu. Nemôžem predávať detské plienky na stránkach pre motoristov... Je treba porozmýšľať, kde sa stretávajú hlavne rodičia, ktoré tieto produkty budú kupovať.

Ďalším aspektom je vziať do úvahy cenu – bude vaše publikum ochotné zaplatiť? Verte mi, nebudete robiť žiadne predajné podpory produktov a služieb, ktoré sú mimo vášho publika a ich zóny pohodlia. Úprimne povedané, mne to trvalo dlhšie, než som zúžila svoj záber a zistila, kam to zacieliť. Ale pokiaľ ste sústredená a máte čas na prieskum /stačí logické zvažovanie/, nemalo by to trvať tak dlho.

Konečne, už stačí IBA propagovať výrobky a služby, ktoré ste si sama vybrala. Ja osobne by som podporovala affiliate programy, ktoré som mala sama možnosť vyskúšať. Ako som zistila a odporúčam, tento spôsob je dobrou voľbou a tiež to pomáha budovať dôveru.

Kompenzácia

Ak hľadáte pre affiliate programy podporu, budete si chcieť vybrať tie, ktoré vyplácajú čo najvyššie provízie. Po zoznámení sa s týmto spôsobom zarábania som začala podporovať produkty, ktoré som mala naozaj rada a môjmu publiku sa páčili, ale vyplácali nízke provízie z celkového predaja. No, prijať priemernú objednávku za 50 eur zarobiť 5 eur nebolo žiadne terno. To by chcelo naozaj veľa zákaziek, aby to činilo niečo naozaj podstatný príjem. Takže v závislosti na tom, čo znamená komfortná zóna pre vaše publikum vo vzťahu k cenovej kategórii, budete musieť propagovať výrobky, ktoré majú vysokú cenu alebo ktoré ponúkajú vysokú sadzbu provízie. Urobte si domácu úlohu a poobzerajte sa okolo! Je množstvo affiliate programov!

Ako sa podporiť

Pravdepodobne prvé čo vás napadne, keď začnete podporovať predaj produktov ako affiliate partner je tradičné bannerové reklamy – a je to naozaj dobrý štart. Ale existuje aj celá rada spôsobov ako môžete podporiť svoj affiliate predaj. A čím viac ich budete používať, tým viac budete zarábať.

Tu je niekoľko spôsobov ako podporiť svoj affiliate marketing:

·         Napísať recenziiu

·         Newsletter reklama

·         Informačné emaily

·         Textové odkazy

·         Sociálne média

·         Video Marketing

·         Blogovanie

·         SEO

·         Facebook Reklama

Aj keď som nenaznačila všetky pomocné metódy, navrhujem pomocou niekoľkých z nich vytvoriť marketingový plán pre podporu predaja. Nechcete predsa bombardovať svojich ľudí s propagáciou, ale namiesto toho ponúkať tovar alebo službu, ktorá je naozaj hodnotná.

Zamerajte sa na kvalitu

Zatiaľ čo veľká časť affiliate marketingu je hra na čísla /aký veľký je váš zoznam, aká je vaša sociálna prítomnosť.../, najlepší spôsob, ako zvýšiť tieto čísla je poskytovať kvalitný obsah. Vždy si pamätajte, že najlepší krok vpred vo všetkom čo robíte, je z vašich príspevkov a článkov. Keď budete mať čas, sústreďte sa na kvalitu a budovanie vzťahov. A čísla vás budú nasledovať... :)

Aké sú vaše skúsenosti s affiliate marketingom? Aké sú niektoré z vašich obľúbených affiliate programov? 

                                                                                                                   Evka :)

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.