Facebook náš každodenný

Musím sa vám k niečomu priznať. Trávim čas na Facebooku... veeľa času. Rada vidím, čo sa deje s mojimi priateľmi a ich deťmi, ktorých skupín sa zúčastňujú a na aké témy čítajú články, ktoré ma môžu zaujímať a rozšíriť moje znalosti. A kto by nemal rád hovoriaceho psa vo videu? Mám tiež obchodnú stránku, kde pravidelne dopĺňam obsah a komunikujem na mojej profesionálnej sieti.

Problém je neustále klikanie, aby som videla čo je nového, rýchla kontrola, ktorá sa každých 5 minút mení a potom sa rýchlo vrátiť k práci.

To musí byť nejaká irónia v tej mojej láske / nenávisti voči Facebooku, pretože zastávam rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom

Každý rok vidím mojich priateľov, ako pridávajú príspevky z dovoleniek. Statusy a fotografie z celého sveta a predpokladajú, že aj ja budem zdieľať svoj výlet napríklad do Tatier, ktoré tak milujem a často navštevujem. Namiesto toho som sa rozhodla urobiť si prestávku od Facebooku, takže som sa mohla na svojich cestách plne zabaviť s manželom a svojimi deťmi.

A tu je to, čo som sa dozvedela o Facebooku:

·         Je vysoko návykový. Prvých niekoľko hodín bolo najťažších. Chcela som vidieť čo sa deje a aktualizovať svoj status svojimi fotografiami kde sme boli. Vlastne som mala úplne odstrániť aplikáciu z telefónu, takže by som nebola neustále v pokušení.

·         Je rušivý. Facebook sa stal bez nášho vedomia zvykom a zistila som, že som pravidelne chytala do ruky telefón a prihlasovala sa. Bola som ohromená tým, ako často som to robila automaticky a bez premýšľania. Neustále ma to ťahalo preč od mojich skutočných zážitkov.

·         Je vyčerpávajúci. Keď som prestala pociťovať tú neustálu potrebu byť dostupná a spojená s mojimi x priateľmi, úžasne som sa ukľudnila. Potom táto „potreba“ vymizla úplne. V rovnakej dobe vzrástla moja energia a ja som objavila svoju radosť z písania a začala som lepšie spávať.

·         Je mätúci. Vypnúť a rozptýliť sa majú dopad na moje sústredenie a kreativitu. Bez Facebooku sú moje myšlienky jasnejšie a plynulejšie a keďže som sa potrebovala plne sústrediť, musela som zvážiť čo je dôležité. Niektorých možno napadla otázka, či tieto zmeny boli iba kvôli zmene miesta a dovolenkového režimu. Myslím, že to bolo viac než to. Dodnes pridávam minimum zo svojich ciest. Navzdory hektickému tempu, ktoré vždy po návrate z dovolenky nastáva, výhody zostali. Naučila som sa, že všetko je plne v mojich rukách. Aj vyvažovanie pracovného a súkromného života.

·         Dávajte pozor na čas a energiu zdieľania. On /facebook/ vás vytiahne od vašich priorít. Pracovných aj osobných a zisky nebudú také aké bývali. Vysáva Vašu energiu a vytiahne vás čo najďalej od toho, čo je dôležité. Je potom na vás rozhodnúť, či čas strávený s ním znížite alebo danú aplikáciu úplne odstránite.

·         Nepleťte si autopilota s relaxom. Starostlivosť o seba samú je niečo, čo osviežuje a dodáva energiu. Je to vaše palivo, ktoré dostávate cez deň. Mnohí na to používajú práve Facebook napríklad cez prestávky, ale často sa to zmení v bezduchý akt, ktorý poskytuje malú alebo aj žiadnu účinnosť. Nahraďte autopilota na zapínanie Facebooku s tými, ktoré vám naozaj dodajú energiu a skutočný odpočinok!

·         Všetko trvá dlhšie než si myslíte. Dve minúty! Len nahliadnem! No pri Facebooku sú to málokedy len dve minúty... To vieme všetky...

Takže som už  na Facebooku po mojej ceste? Áno. Ale viac mu nedovoľujem, aby ma prerušoval pri dôležitej práci a starostlivo venujem pozornosť svojmu úmyslu znížiť svoj virtuálny život a žiť viac ten reálny. Pretože moje deti si to zaslúžia.

                                                                                                                                             Evka :)

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.