Vďačnosť za kamarátky

My ženy máme veľa priateliek. Vyrastieme a tieto ženské vzťahy sú rovnako dôležité ako v detstve. Som šťastná, že mám priateľky po celej Zemi. Podľa môjho názoru sú na každodenné prežitie takéto vzťahy mimoriadne dôležité. Niektoré priateľky sú so mnou už od detstva a vytrvali aj cez moju naozaj búrlivú cestu životom. Iné som stretla neskôr a pomáhali mi zorientovať sa na ceste v materstve, neskôr v pracovnom živote alebo pri mojich vlastných projektoch.

Viem, že jedna vec je istá: bez týchto priateliek /a všetky viete, ktoré to ste/ by som sa potopila. Boli chvíle, kedy som chcela  byť v polohe plodu na posteli, vyplakať sa, pretože som proste nemohla vydržať ani jednu ďalšiu minútu. Mám na mysli prácu, materstvo, partnerstvo, rodina, výchova detí,  deti a ich koníčky a všetky ostatné veci, ktoré riešime každý deň. Spoznávate sa v takomto scenári?

Začína sa leto a to evokuje na kávičku s kamoškou niekde na terase kaviarne. Preto som napísala svojich vlastných niekoľko  dôvodov, prečo som vďačná za moje kamarátky.

  • Som vďačná, že moje kamošky vždy počúvajú moje bláznivé nápady. Vždy môžem svoju myšlienku na ne „vypáliť“, aby som sa uistila, že nebudem považovaná za blázna. Je to taký test :)  Niekedy ten nápad v mojej hlave vyznie veľmi dobre, ale vo chvíli, keď to hovorím nahlas si už samej zniem ako blázon.
  • Som im vďačná, že ma moje kamošky budú vždy podporovať pri nákupoch topánok alebo kabeliek.
  • Po súboji s mojim manželom nikdy nestoja na jeho strane /aj keď má pravdu a ja som bola šialená ako fena/
  • Som vďačná, že keď som pripravená vzdať sa alebo mala blbý deň, môžem im zavolať alebo behnúť na kávu, len aby ma rozveselili.
  • Keď mám skvelý deň, skvelá kamoška mi pomáha jazdiť na rovnakej vlne.
  • Som vďačná, že keď niekto z kamošiek príde ku mne na návštevu, nesúdi ma či mám upratané, umyté riady alebo ponožku mojej dcéry na podlahe.
  • Som vďačná za moje kamarátky, ktoré žijú v mojom okolí. Ponúkajú sa, aby mi pomohli, aj keď to nie je potrebné.
  • Som vďačná, že ma moje kamarátky nesúdia ako rodiča.
  • Keď sa topím, dobrá kamarátka bude ukazovať pozitíva viacerých kalórií v jedle  :) 

 

Mať skvelú kamošku je proste super nech už ste v akomkoľvek veku. Potrebujeme ju na svoje prežitie ako vzduch či vodu. Je pravda, že keď som sa po narodení Andrejky odsťahovala do iného mesta, preťala som tak pomyselnú niť na mnohých klbkách priateľstva, no keď som sa po rokoch naučila púšťať a vypínať počítač inak ako len zo zásuvky /skutočný príbeh/ a zoznámila sa so sociálnymi sieťami, bola som užasnutá koľko ľudí si ma pamätá. Nech už to bolo z akéhokoľvek dôvodu.

Po rokoch už viem, že nezáleží na tom, či žijete v rovnakom meste či dokonca v rovnakej krajine. Nezáleží či chodíte na obed každú stredu alebo raz za rok. Záleží iba na tom pocite, že je tu vždy, keď ju chcete / potrebujete mať pri sebe...

                                                                                                                                      Evka :) 

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.