Ako sa stať generálnou riaditeľkou svojho života

     Poletovanie medzi povinnosťami býva občas chaotické a denný život pracujúcej matky sa veľmi podobá práci výkonného riaditeľa veľkej firmy. Čo znamená byť manažerkou svojho života, keď sa sotva môžete dostať od dieťatka a dohliadnuť, aby ste mala aspoň čisté topánky a umyté vlasy cez deň, keď ste úplne vyčerpaná? Je to v našej vlastnej mysli. Ako tvorca a správca svojho vlastného života. Byť manažerkou vlastného života znamená pýtať sa sama seba otázku: Keby môj život bola kniha a ja som bola jej autorom, ako by som ju chcela ukončiť? Tu je niekoľko nápadov, ktoré vám pomôžu vytvoriť príbeh, na ktorý budete hrdá.

Prevezmite zodpovednosť

      Prvým krokom je, aby ste prevzala zodpovednosť za svoj život – a to tam kde ste, kde ste bola a kam idete. To môže byť ťažké zvlášť pokiaľ máte veľa problémov so svojim ex alebo inými ľuďmi vo vašom živote. Nie je to o tom, čo ste spravila správne, ale o to, akú rolu ste v danej situácii zaujala.

Tomu sa hovorí samo-zodpovednosť a to nie je o bití sa sama so sebou. Je to o pohľade na seba do zrkadla a naozaj vidieť svoje ego a bolestné príbehy vo vašej hlave. Nie je to o sladkých rečiach sama pred sebou, ale o užitočné vyrovnanie sa s týmito pichľavými témami. Spýtajte sa sama seba, čo by ste povedala svojmu dieťaťu a čo mu naozaj hovoríte, aby ste mala iba lepší pocit. Prečo? Vzhľadom k tomu, že neistá, iracionálna časť v nás je stále dieťaťom rovnakým ako všetky deti a teda je treba riadiť sa súcitom a pochopením

Nastavte si ciele

     Predstavte si, že sa generálny riaditeľ postaví pred davom akcionárov a hovorí: „Tento rok by sme len tak improvizovali a uvidíme kam sa dostaneme.“ Nemyslím si, že to takto funguje. No manažer stojí pevne na zemi a nedovolí si začať rok bez jasných cieľov a plánov na ich splnenie. Je to zdravý rozum v obchodnom svete, ale aj v našom každodennom živote, kde sa všetko mení z minúty na minútu.  

Aj keď je pravda, že človek nemôže byť tak konkrétny, ako by chcel, pokiaľ ide o váš neustále sa meniaci život, stále si môžete vytvoriť víziu. Ak máte cieľ pre budúcich niekoľko mesiacov až jedného roka, je to omnoho jednoduchšie ako len tak nechať prepásť príležitosti. PLUS stanovanie si cieľov ako rodina je jedným z najlepších spôsobov, ako sa stmeliť a pracovať v tíme, čo je dôležité aj ako životné skúsenosti a zručnosti pre vaše deti.

Pokiaľ si to dokážete predstaviť, môžete to aj mať

     Myslíte si, veríte, že všetko, čo ste si naplánovali sa stane realitou? Myslíte si, viete, že ste hodná svojich najdivokejších snov? Máte pocit istoty, že je to len otázkou času? Ak budete veriť v seba a svoje sny, tak áno. Ale ako rozvíjať svoju vieru? Použitím sily vizualizácie!

Každý úspešný človek, rovnako ako Jack Canfield si spravili úplný zvyk z vizualizácie svojich cieľov a snov, pokiaľ ich pocit istoty úplne neopantal. Sú nevyhnuté a môžete robiť to isté s akýmkoľvek svojim snom. Keď „vidíte“ to nové auto pred vašim domom, predstavujete si ako doň sadáte a štartujete a to pravidelne, je ľahké tomu uveriť. A čomu dokážete veriť, to dokážete aj dosiahnuť.

Ani ja som neverila. Veď ako by bolo možné predstaviť si, že popri dvoch deťoch, zamestnaní, povinnostiach v domácnosti si spravím školu? No veľmi som túžila mať niečo „riadne“ aj na papieri a vždy, keď som si sadala za knihy a poznámky som si hovorila „iba toto sa naučím a bude to“ alebo „už iba toľko a toľko mesiacov“. Jediné čo som „videla“ bola húpacia sieť a ja v nej s knihou v ruke a úplné voľno. Nedovolím si povedať, že to bolo ľahké obdobie, ale mala som cieľ a šla som si za ním. A viete čo sa stalo? Samozrejme som to „dala“, ale okrem toho sa moja zbierka rozrástla aj o ďalšie dva certifikáty! Taká je sila vizualizácie! ;)

Získať tím pomocníkov

     To, že ste /slobodná/ matka ešte neznamená, že všetko musíte robiť sama. Ani najlepší manažer nie je tak dobrý, aký je dobrý so svojim tímom. Premýšľajte, ako môžete získať ľudí na palubu. Ktorí vám pomôžu pri každodenných veciach ako upratovanie bytu, žehlenie či zalievanie kvetov... Zbúchajte zopár priateľov dohromady a začnite plne využívať aj starých rodičov. Trochu využite silu delegácie! Pretože presne to vám umožňuje mať viac času a viac sa sústrediť na dôležité veci.

     Stať sa generálnym riaditeľom svojho života môže stáť trochu úsilia, ale oplatí sa to už len preto, že sa zvýši vaša vlastná sebaúcta, budete mať viac času na dôležité veci a dosiahnete plno svojich cieľov. Neexistuje žiadne pravidlo, ktoré hovorí, že musíte bojovať navždy. Môžete prevziať kontrolu nad svojim životom a premeniť ho na niečo, čo ste hrdá. A to všetko sa začína vo vašej hlave.     

                                                                                                                                                                                 Evka

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.