Prestaňte sa porovnávať s ostatnými

Prestaňte sa porovnávať s ostatnými

Veľmi často sa porovnávame s inými ľuďmi. Ľudia, ktorí zarábajú viac peňazí, ľudia, o ktorých si myslíme, že sú úspešnejší, ktorých iní vyhľadávajú pre ich vedomosti alebo ktorí zdanlivo vedú dokonalý život. Potom sa samé seba pýtame, prečo nie sme ako oni. Prečo naše životy nedopadli tak dokonalo...

Je to hlúpe.

Moje porovnávania

Aj ja som závidela tým ženám, ktoré mali podľa môjho názoru dokonalého partnera. Niekoho, kto bol na rovnakej ceste ako ony a podporovali ich vo všetkom, čo urobili. Potom som závidela ľuďom, ktorým partnerstvo/manželstvo držalo pohromade. Ženy, ktoré sa mi zdali byť super mamičky s ich supermanželmi. Ale zábavná vec bola, že o takýchto ľuďoch som čítala iba v knihách alebo na internete. Nepoznala som osobne nikoho, kto by mal vynikajúce manželstvo s perfektnými deťmi, dokonalý dom a dokonalý život.

A to proste preto, že dokonalosť neexistuje.

To, čo čítate on-line, či už sú to blogy, facebook alebo nejaká iná forma sociálnych médií je iba polovica pravdy. Máme nahliadnuť iba do určitej časti niekoho životov – obvykle len do tej najlepšej časti života, zatiaľ čo všetky boje a kompromisy sú vynechané.

Tiež som bola v depresiách, keď som odišla od otca svojich detí. Ale nie preto som v nich bola /práveže to bolo jedno z najlepších rozhodnutí/, ale preto, že som si nahovárala, že už nikdy nebudem v očiach verejnosti dokonalá.

Rozvod nie je jediná situácia, kde som robila prirovnávania. Tiež som závidela tým, ktorí vypadajú, že majú perfektnú kariéru, ktorí zarábajú veľa peňazí, ktorí majú pekný dom a ďalšie a ďalšie...

Ber všetko

Tvorba negatívneho porovnávania je samo-zneužívanie

Neustále chceme to, čo má niekto iný namiesto toho, aby sme plne pochopili ich život. S najväčšou pravdepodobnosťou sa obsah ich príbehov podobá peklu a za žiadnych okolností by ste si nechceli vymeniť s nimi miesto.

Mám pocit, že som konečne vyrovnaná a plne som prijala fakt, že nie som dokonalá a je mi s tým vedomím dobre. Mám sa tak oveľa lepšie, než mnoho iných ľudí. Keď sa mi niečo na svojom živote nepáči, jednoducho to zmením.

Pred niekoľkými mesiacmi som robila vedomú snahu zastaviť porovnávania sa s ostatnými. Keď niekto iný robí niečo úžasné /podľa mňa/, spýtala som sa samej seba, či by to bolo dobré aj pre mňa.

A od tej doby som sa prestala toľko porovnávať a cítim sa oveľa lepšie. Šťastná s tým čo mám rada a že sa každý deň prebúdzam vedľa môjho manžela, zdravá a so šťastnými deťmi.

Je ťažké prestať s porovnávaním sa s ostatnými ľuďmi, ale je možné to spraviť. A bude vás to robiť oveľa šťastnejšími. Tu sú veci, ktoré som urobila, aby som sa prestala s ostatnými ľuďmi porovnávať.

Vykonajte ciele

Viete, kedy začnete žiarliť na úspech niekoho iného? Keď si začnete byť isté, že ste pravdepodobne rovnako schopné ako sú oni, tak prečo ich nenávidíte? Namiesto toho, aby ste niekomu dopriali úspech, spustíte žiarlivosť. Používala som to, aby som sa motivovala. Som pevne presvedčená, že do značnej miery môžeme robiť čo chceme. Ale musíme to proste spraviť ako oni.

Tak som svoje ciele začala využívať ako motiváciu. Je mi jedno, či ešte nie som na rovnakej úrovni ako moje „idoly“. Som ochotná dať sa do práce a keď to nevyjde, je to iba moja chyba.

Až začnete nabudúce žiarliť alebo začnete s porovnávaním úspechov s niekým iným, vedome si povedzte, že to nie je súťaž. Len nájdite to, čo sa vám páči na tejto osobe a pokúste sa ju napodobniť alebo sa ňou nechajte inšpirovať.

Stráviť menej času online

Niečoho som si všimla. Čím viac času strávite pri čítaní bulváru, tým viac strácate svoj hlas. Stratíte svoj názor, pretože /rovnako ako ostatní ľudia/ čítajú tieto nezmysli namiesto toho, aby robili to, na čom vám záleží.  Teraz ma nechápte zle, aj ja si občas prečítam jeden z článkov „obohacujúci“ moju dušu. Ale u mňa je to na podstatne nižšej úrovni.

Oslávte úspech druhých

Pokiaľ neustále porovnávate seba a konkrétnu osobu a jej skvelý život, možnosť, ako to zastaviť je oslavovať jeho úspech. Viem, že to môže byť ťažké. Ale tým, že mu doprajete to najlepšie, všetky negatívne myšlienky na ich bytie sa vytratia a vy sa budete cítiť oveľa lepšie.

Vážne. Skúste to!

Až sa nabudúce budete s niekým porovnávať a žiarliť naňho, povedzte si, že ste rovnako schopné ako sú oni, pokiaľ ste ochotné dať sa do práce. Vyžaduje si menej energie, keď prestanem „riešiť“ životy iných a nebudem voči nim cítiť žiadnu závisť. A to je to najlepšie, čo môžete spraviť pre to, aby ste sa cítila oveľa lepšie.

Predstavte svetu svoje požehnania

Sú veci, ktoré v živote máte iba vy a nikto iný ich mať nikdy nebude. Tie sú jedinečné, tak ich využite! Možno to vyznie banálne, ale nikto nebude presne ako vy. Spočítajte si vaše dobré vlastnosti a ukážte ľuďom, čo všetko vo svojom živote máte. Stavím sa, že existuje viac dôvodov, ako si myslíte. J

Buďte samé sebou - Koho to zaujíma, čo si myslia ostatní?

Pokiaľ ste spokojná so svojim životom a ľuďmi v ňom, prečo vás potom zaujíma, čo si o tom myslia ostatní? Odstráňte drámu zo svojho života a obklopte sa ľuďmi, ktorí vás radi podporia. Urobte niečo pre seba. Vystavajte svoj chrám sebavedomia. Len to vyskúšajte! Časom sa budete cítiť oveľa lepšie, keď sa prestanete snažiť byť tou, kým nie ste. 

                                                                                                                                                                                Evka

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.