Profesionálna sebadeštrukcia

Ako žena vo vedení a celoživotná polo-feministka si myslím, že vyhovárať sa na sklenený strop je len ďalší prípad stavania sa do role obete. Ale keď som sa začala pozerať na veci inak, začala som spisovať spôsoby, ktoré ženy vedú k cenovému podhodnocovaniu sa a musela som uznať, že mnoho položiek na zozname sú veci, ktoré som sama robila a ktorých som sa aj ja sama musela zbaviť.

Tu je 8 vecí, ktoré my ženy potrebujeme prestať robiť, aby sme utvrdili našu silu v obchodnom svete. Pozrite sa, či vám niektorý z nich znie rovnako smutne ako kedysi mne...

1/ Minimalizujúci jazyk

Často používame slová, ktoré minimalizujú svoj vlastný vplyv, ako napríklad „ako“, „iba“. „Dovoľte mi, aby som vám len niečo povedala.“ „Len som sa chcela na chvíľu zastaviť.“  Tieto jednoduché slová vysielajú jemnú správu, že naše výroky a názory nie sú tak dôležité. A existujú aj iné ponižujúce slová, ktoré sú ženy náchylné k používaniu: „Cítim trochu obavy...“  Pochybujem, že to naozaj pociťujete, iba sa trochu zdráhate.

2/ Ospravedlňujeme sa

V podnikaní sme náchylné k ospravedlňovaniu sa, aj keď k tomu nie je žiadny dôvod. Hlasové správy na záznamníkoch mnohých žien začína, „je mi ľúto, že nie som schopná odpovedať na vaše telefonáty hneď teraz“. Vidíte? Už v hlasových schránkach sa ospravedlňujeme!

3/ Žiadame o povolenie

Sme náchylné k pýtaniu sa, aj keď už pozname odpovede. Nechceme byť príliš silné, ale chceme, aby sme šli dopredu. A žiadame o povolenie, aby sme niečo povedali, aj keď to vôbec nie je nutné robiť.

4/ Čakáme až budeme odborníčkami pred nástupom na novú pozíciu

Často, keď prišla pracovná ponuka, cítime, že musíme byť plne kvalifikované, než tam začneme pracovať, zatiaľ čo muž, ktorý dostane rovnakú príležitosť bude hovoriť: „je to o dobe, kedy ma vybrali!“. Muži budú hovoriť „Vezmem tú prácu, keď som sa tam dostal a naučím sa.“

5/ Pýtame sa

Veľa žien – vrátane mňa- trávi príliš mnoho času premýšľaním o spoločenských záujmoch. „Budem priam hrozbou pre môjho manžela, keď prekonám jeho príjmy? Budú si ľudia myslieť, že som zlá matka, pretože som pracovala tak tvrdo, alebo úspešne beží moje vlastné podnikanie? Prídem o svojich priateľov, keď naruším rovnováhu síl alebo popularitu? A kto som ja vlastne?“

6/ Nemáme stanované jasné ciele

Musíme mať naozaj jasno v tom, čo chceme. Chcete povýšiť alebo zmeniť zamestnanie? Alebo financovanie vašej novej firmy? Chcete napísať knihu, alebo byť hlavnou rečníčkou? Musíte mať naozaj jasno, takže si môžete nastaviť priority a hranice. Budete sa musieť veľa pýtať. Ak ste nemastná-neslaná, zaradíte sa medzi ostatných. Neúspešných.

7/ Stanovíme si cieľ, ale nevieme, ako ho dosiahnuť

Nenechajte sa zastaviť pri skórovaní iba preto, že neviete ako sa tam dostať. Žiadny človek, ktorý si dal niečo za cieľ nezačal sám. Vy sa môžete vydať smerom k veľkým cieľom - ako dieťa krok za krokom. V skutočnosti to môže byť lepšie – budete sa môcť vyhnúť neželaným križovatkám a vyhráte svoj vlastný boj, pretože budete mať buď vedomosti, ktorým chybám sa vyhnúť alebo vedľa seba osobu, ktorá vám bude pomáhať.

8/ Ako veľmi visíme na detailoch?

Ženy majú tendenciu venovať príliš veľa pozornosti malým detailom. Niekedy až príliš dlho. Tým, že si myslíme, že sa bez našej pomoci prestane krútiť svet a nedelegujeme prácu, samé zabraňujeme tomu, aby sme mohli prijať ďalšiu výzvu. Poznám jednu ženu, ktorá bola tak zameraná na detaily, že sa zaškatuľkovala do role, kedy nič nechce prijať. Skôr ako keby plánovala a pripravovala sa na rolu, čo by chcela ďalej.

9/ Budovanie vlastnej značky

Silná osobná značka vám pomôže dostať to, čo chcete, nech už pracujete vo firme alebo máte vlastné podnikanie. Spôsob, ako rozvíjať vlastnú značku je prehĺbiť svoje vlastné sebavedomie. Čo keby ste pozitívne vynikli medzi ostatnými ľuďmi? Osobná značka je aktívum, ktoré určuje to najlepšie čo je vo vás. Je to dojem, ktorý majú o vás ľudia. A je to dojem, ktorý CHCETE, aby mali ľudia o vás.

Spoznali ste sa v niektorom bode? Prekonali ste ho už? Rady sa necháme inšpirovať vašimi tipmi a radami :)

                                                                                                                                                                                  Evka

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.