Úspech: každý začína od nuly

Nedávno som čítala akýsi článok o amerických ženách - podnikateľkách, kde padla jedna otázka: „Čo vo vás vyvolalo najväčšiu ľútosť a čo ste sa z tej situácie naučila?“ Polovica odpovedí vyplývala v duchu „Priala by som si, aby som začala skôr“

Všetky z opýtaných sú v biznise vysoko uznávané. Niektoré z nich sú veľmi veľmi úspešné /aj podľa amerických merítok/. Ale aj keď zastupujú rôzne podniky, zhodujú sa v jednom – začali na dne a polovica z nich /ak nie aj všetky/ si priali, aby so svojim úsilím začali skôr.

Čo to znamená pre mňa a Vás:

Môžeme byť veľmi úspešné. Viem, že môžem robiť čokoľvek, na čo som nastavila svoju myseľ /aj vy môžete/, ale pri pokuse o niečo nové, my všetky musíme začať od nuly. Úspech sa nestane cez noc. Úspech je odmeňovaný za pracovitosť a trpezlivosť. Čím viac sa do projektu vložíte, tým viac z neho dostanete.

Pre mňa je najťažšie vydržať pri niečom tak dlho, aby to produkovalo výsledky. Bojujem s tým, ale niekedy mám pocit, že som ako dieťa v cukrárni a kričí: “Chcem to a chcem to hneď!“. Ale život tak nefunguje. Som taká, že ma neustále napadajú nové nápady súvisiace s  projektom a niekedy je pre mňa naozaj ťažké sústrediť sa na jednu vec /ešteže mám pri sebe Katku a Danku, ktoré mi v tomto veľmi pomáhajú/. Ale ak svoju myšlienku udržím dosť dlho v hladine sústredenia, konečný výsledok má potenciál byť úžasný.

Čo môžeme urobiť:

Vy aj ja definujeme úspech inak. Aspoň tak predpokladám. Všetky žijeme rôzne životy a máme rôzne potreby pre splnenie svojich cieľov, ktoré chceme dosiahnuť. Čo môžeme a je potreba spraviť je proste ísť na to. Namiesto premýšľania o tom, musíme jednoducho vstať a vydať sa na cestu.

Neexistuje lepší spôsob, ako sa učiť než pokus - omyl. Chyby budú, ale budú ťa učiť, ako je možné spraviť to lepšie. Je ľahké stratiť smer, keď nie sú okamžité výsledky. Ale pokiaľ by bolo ľahké byť úspešným, bol by úspešný každý.

My všetky máme potenciál byť niekde alebo robiť niečo čo chceme. Je to všetko o kompromisoch. Pokiaľ pozeráte každý deň dve hodiny televízor, čo keby ste tento čas „venovali“  práci a vašim cieľom? Kde by ste bola o rok? Kde o 3 roky? Kde o 5 rokov?

Stavím sa, že Vy aj ja by sme boli na tom oveľa lepšie, keby sme dôslednejšie zamerali svoje dve hodiny každý deň na jeden konkrétny monstriózny cieľ.

Nabudúce, keď sa pristihnete pri tom, ako niekomu závidíte jeho úspech, na chvíľu sa zamyslite o tom, ako dlho to trvalo im, aby sa dostali tam, kde sú dnes a koľko práce do toho vložili. Potom premýšľajte o svojich vlastných cieľoch. Čo sa môžete dozvedieť od ďalších a čo môžete použiť vo svojom vlastnom živote.

Každá a každý z nás má potenciál k dosiahnutiu nášho úspechu. Musíme začať na dne a pracovať na našej ceste nahor. Budem rada, keď budeme po tejto ceste kráčať spolu :)

                                                                                                                                                                            Evka

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.