Zarábať viac alebo utrácať menej?

Všetky sme si prešli rôznymi fázami našej osobnej finančnej cesty.

Pred niekoľkými rokmi som bola tiež v dave „menej utrácať“. Všetko som robila na maximum, každý deň pracovala, aby som zarobila čo najviac. Bolo to asi 8000 eur za rok.

Môj manžel zarábal viac ako ja, ale stále to nestačilo. Mali sme hypotéku s dosť vysokou úrokovou sadzbou, ktorá zhltla štvrtinu nášho platu. Druhá polovica išla na účty ostatných „výpalníkov“, ktorí za naše peniaze poskytovali elektriku, teplo a podobne.

Namiesto predstavy, že by sme boli niekedy v pozícií, aby sme domov priniesli viac peňazí som sa zamerala na udržanie nízkych nákladov. Držala som naše peniaze „nakrátko“. Každé euro bolo vyúčtované.

Potom som skúsila podnikať s vierou, že získam ďalší príjem. Zo zúfalstva som držala zubami-nechtami svojej cestovky, len aby môj online biznis fungoval. Bola to chyba, pretože som svojou sentimentalitou o ďalšie peniaze prišla. Ale moje výdaje sa dostali vo všetkých úrovniach nižšie.

Môžete znížiť svoje výdaje

Získanie priľnavosti na svoje financie je nesmierne dôležité. To je aj dôvod, prečo som tak vďačná, že som sa musela naučiť sledovať, kam sa moje peniaze rozkotúľavajú. Z domu som odišla ako 17-násť ročná, keď sa mi narodila Andrejka a teda som nemala zakorenené, ako s peniazmi hospodáriť. Musela som sa to naučiť sama. Ako veľmi veľa iných vecí...

Takže aj keď ste presvedčené, že znížite svoje náklady a viete, kde sa každé euro míňa, ako prvý krok k vytvoreniu dobrého finančného života je, musíte vedieť, že je to len malá časť rovnice.

Môžete znížiť svoje náklady, ale zarobiť viac peňazí je jednoduchšie a tento krčah je prakticky neobmedzený. Pokiaľ ste v jednej z týchto situácií, váš čas lepšie využijete na to, aby ste viac zarobili.

 

Môžete znížiť vaše výdaje a aj tak stále žiť od výplaty k výplate

 

Pokiaľ ste obrezali svoje výdaje čo najviac je to možné, stále žijete od výplaty k výplate a neviete ako ďalej, treba si priznať, že áno, výdaje možno znížiť iba po určitú hranicu.

Je tu obrovská hranica toho, čo môžete urobiť, aby ste utratili menej. Rovnako ako som povedala vyššie, svoje výdaje môžete znížiť iba po určitú hranicu.

 

Neurobili ste pokrok vo svojich finančných cieľoch

 

Možno ste vybudovali pohodlný havarijný fond, ale teraz sa cítite akoby vás niekto oblepil priesvitnou páskou. Nechcete žiť od výplaty k výplate, ale nie je ani možné tlačiť na vaše finančné ciele. Tieto ciele by mohli byť splatenie dlhu, sporenie na dôchodok alebo iný sporiaci cieľ.

Tak či onak, pokiaľ ste preukázateľne neoptimalizovali vaše výdaje, odporúčam poradiť sa s nejakým odborníkom.

Príjem nie je zakrytý - môžete zarobiť viac

Váš príjem nie je obmedzený. Pokiaľ ste ochotní začať s vedľajšou činnosťou alebo pracovať na povýšení alebo zvýšení platu, môžete zarobiť viac peňazí.

Vezmite si mňa. Pred dvomi rokmi som zarobila 3 eurá na hodinu a musela som byť neustále k dispozícii. Nemám žiadne špeciálne certifikáty ani zvláštne zážitky. Som len priemerný človek a preto viem, že keď som to dokázala ja, môžete tiež.

Využite príležitosti okolo seba a využite svoje zručnosti. Skúste online prácu. Na voľnej nohe. Zahájte domáce podnikanie s nízkymi nákladmi. Spýtajte sa na postup v zamestnaní. Urobte sa cennými!

Byť dobre s peniazi nemusí vždy znamenať pohodu

Ja viem, že venovať svoju pozornosť tomu, ako budete utrácať svoje peniaze je iba prvá časť finančnej rovnice a finančnej zodpovednosti – utrácať svoje peniaze spôsobom, ktorý je pre vás cenný.

Druhá časť rovnice je skutočne získať dostatok peňazí, ale bez stresu.

Som si dobre vedomá toho, že za peniaze si šťastie nekúpite. Tiež viem, ako neuveriteľne ťažké to je, keď sa dostanete na nízke príjmy. Žiť od výplaty k výplate môže byť dobrý recept pre vážne depresie.

Pokiaľ máte problém s príjmom a to je hlavným zdrojom stresu, potom je načase sa rozhodnúť zmeniť to. Stráviť hodinu každý deň vedľajšou prácou a zarobiť viac peňazí. Jedna hodine za deň nie je obrovské množstvo času, ale môže to urobiť radikálnu zmenu vo vašom živote! 

                                                                                                                                                                           Evka

Štítky

Neboli nájdené žiadne štítky.